بهترین شهر های ترکیه برای مهاجرت

کشور ترکیه در حال حاظر یکی از جذاب ترین کشور هایی است که با توجه به ویژگی های بخصوصی که دارد، مقصد هدف مهاجران زیادی است.  همچنین سالانه مهاجران زیادی از طرف ایران به این کشور روانه میشوند.

ما در این مطلب سعی داریم تمامی جوانب مهاجرت به ترکیه و زندگی در آن را بررسی کنیم.

کشور ترکیه کشوری نوین و پیشرفته است که شهرهای بسیار زیبا و مناسب زیادی برای زندگی دارد، اما این ویژگی ها و معیار ها از نظر مهاجران ایرانی نسبت به بومی های ترکیه ای کاملا متفاوت است. ما در این مطلب سعی کردیم این معیارها را با نظر گرفتن بهترین شرایط زندگی برای یک مهاجر ایرانی را تحت بررسی قرار بدهیم.

مهاجرت به کشور ترکیه فاکتورهای متفاوت و زیادی از جمله کار، تحصیل، سرمایه گذاری و… دارد اما در این مطلب به بررسی مناسب ترین شهرهای کشور ترکیه برای زندگی پرداخته ایم.

بهترین شهرهای مهاجرتی ترکیه در حال حاظر، استانبول، آنکارا، آنتالیا، آلانیا، ازمیر، بودروم، بورسا هستند که در ادامه مطلب به بررسی کامل هر کدام میپردازیم.

استانبول قلب کشور ترکیه!

حتما تا به حال بارها در مورد شهر استانبول ترکیه شنیده اید. شهر استانبول آنقدر سر زبان هاست که بعضی ها، آن را با آنکارا که پایتخت کشور ترکیه است اشتباه میگیرند!

شهر استانبول در واقع پایتخت توریستی کشور ترکیه است و سالانه مورد توجه مهاجران و مسافران زیادی قرار میگیرد. و علاوه بر آن بومی های زیادی هم در این شهر زندگی میکنند که این باعث شده جمعیت این شهر تا 15 میلیون رشد کند.

استانبول که از شمال و جنوب بین دو دریای سیاه و مرمره گرفته است، واقعا انتخاب بی نظیری برای زندگی است اما به دلیل تجمع زیاد از هوای بسیار خوبی برخوردار نیست و ترافیک های بسیار سنگینی در آن وجود دارد.

در نگاه کلی میتوان گفت که از امکانات بسیبار خوبی برخوردار است و میتوان در این شهر به همه چیز دسترسی داشت. از بهترین بیمارستان ها تا بهترین داشگاه های ترکیه در این شهر قرار دارند.

استانبول با توجه به ویژگی هایی که دارد بهترین شهر برای زندگی است که البته هزینه های زیادی هم در بردارد.

شهر استانبول توسط رودخانه ای که از وسط شهر عبور میکند، به دو بخش اروپایی (غربی) و آسیایی (شرقی) تقسیم میشود.

محله های اروپایی این شهر فاتح، بی اوغلو، شیشلی، بشیکتاش، هستند که جزو پربازدیدترین و توریستی ترین قسمت های استانبول اند، که به دلیل مدرن و توریست پذیر بودن زندگی در آنها هزینه های بالایی هم دارند.

محله های کادیکوی و اسکودار نیز معروف ترین قسمت آسیایی این شهر هستند که بافتی قدیمی دارند و نسبت به قسمت اروپایی این شهر، زندگی در آن ها هزینه های کمتری در بردارد.

اما میتوان گفت که این شهر نزخ درآمد نسبتا بالایی دارد و در هر کدام از قسمت های این شهر دخل و خرج با هم جور در می آیند!

شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه

همان طور که گفته شد شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه است. این شهر با جاذبه های گردشگری ویژه ای که دارد سالانه مورد توجه مهاجران زیادی قرار میگرد. اما در مقایسه با استانبول مشهوریت کمتری دارد و بیشتر شهری تجاری و صنعتی است. این شهر به دلیل پایتخت بودن و قرارگرفتن بسیاری از قطب های سیاسی ترکیه در آن از موقیعت و توجه بسیار ویژه ای برخوردار است. این شهر از امن ترین شهر های ترکیه است همچنین مصرف الکل در سطح خیابان در شهر ممنوع میباشد.

تعداد زیادی از بهترین دانشگاه های ترکیه در آنکارا هستند و این شهر از بیشتر از 20 دانشگاه ، میزبانی میکند. آنکارا که در زمان های قدیم به نام آنگوره شناخته میشد جمعیتی نزدیک به 5 و 5 میلیون نفر دارد که دومین شهر بزرگ و پر جمعیت ترکیه، بعد از استانبول است. این شهر آب و هوای خوبی دارد و افراد زیادی در آن به زبان انگلیسی تسلط دارندکه این فاکتور خیلی خوبی برای مهاجران است.

شهر آنکارا امکانات رفاهی، تحصیلی، زندگی و سرگرمی بسیاری دارد و این فاکتورها باعث شده است که به یکی از بهترین شهرهای ترکیه تبدیل شود. همچنان میتوان گفت آنکارا از بهترین گزینه ها برای زندگی میباشد.

شهر آنتالیا قلب سواحل مدیترانه!

از شهر آنتالیا میتوان به عنوان زیباترین شهر ترکیه نام برد. این شهر در لیست بهترین شهرها برای زندگی قرار گرفته است و از موقیعت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است چرا که در جنوب این کشور قرار دارد و با کوهستان توروس و دریای مدیترانه احاطه شده است و این مزیت باعث شده است که از آب  و هوای خوبی برخوردار باشد. این شهر مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد که سالانه به دلیل داشتن سواحل مدیترانه ای توریست های زیادی را جذب میکند. علاوه بر این دارای مناطق تاریخی و تفریحی زیادی است. ناگفته نماند، این شهر بدلیل توریست پذیری زیاد دارای بهترین هتل های کشور ترکیه است. این شهر از نظر دسترسی و امکانات نیز بی نظیر است و بیمارستان ها و دانشگاه ها و مدرسه های خوبی در آن قرار دارند. اگر عاشق مناظر طبیعی و هوای مدیترانه ای هستید، این شهر میتواند برای شما مناسب باشد.

در کنار مزیت های بخصوص، این شهر معایبی هم دارد. متاسفانه این شهر از لحاظ امنیت در رتبه خوبی قرار ندارد و از دیگر معایب آن میتوان به پایین بودن سرعت اینترنت، مصرف زیاد دخانیات و عدم آشنایی زیاد مردم بومی به زبان انگلیسی اشاره کرد

شهر بودروم زیباترین سواحل ترکیه

بودروم یکی از دیگر از شهرهای زیبای ترکیه است که در کنار دریای زیبای اژه قرار دارد. این شهر توریست پذیرترین شهر ترکیه است و سالانه حدود 1میلیون توریست را جذب میکند.

بودروم آب و هوای معتدل و خوبی دارد و جمعیت کمتری نسبت به دیگر کلان شهرهای ترکیه دارد. بودروم دارای مناطق دیدنی و تاریخی زیادی است که قدمت چندین ساله دارد که این تبدیل به یکی دیگر از جاذبه های توریستی این شهر شده است.

این شهر در مقایسه با دیگر شهرها از امکانات خوبی از جمله بیمارستان، دانشگاه، سیستم حمل نقل برخوردار نیست. اما همچنان در مقایسه با دیگر شهرها، زندگی دراین شهر هزینه خیلی پایینی دارد و به همین دلیل درآمد پایینی هم دارد. اما با این حال باز هم مورد توجه مهاجران زیادی است. این شهر نیز مانند آنتالیا سرعت اینترنت پایینی دارد، مصرف دخانیات در این شهر نیز زیاد است و امکانات تفریحی زیادی ندارد.

اما از مزایای زندگی در این شهر میتوان به آشنایی مردمش با زبان انگلیسی، خلوت بودن شهر، مهمان نواز بودن بومی ها، امنیت شهر و ساده زیستی مردم شهر اشاره کرد.

شهر آلانیا مهد بهترین غذاها

آلانیا یکی دیگر از شهرهای زیبای ترکیه برای زندگی است، که با جاذبه های زیبای طبیعی و تاریخی که دارد مورد توجه زیادی قرار میگیرد. این شهر در جوار دریای مدیترانه قرار دارد که در آن میتوانید از دریا و سواحل زیبای شنی لذت ببرید.

همچنین در این شهر آثار تاریخی و باستانی بسیاری وجود دارد که بازمانده دوران سلجوقی هستند که جلوه زیبایی به شهر بخشیده اند.

اگر از هوای سرد فراری هستید این شهر میتواند بهترین گزینه باشد چرا که حتی در زمستان ها نیز هوای معتدلی دارد که میتوانید روزهای زیادی را در ساحل سپری کنید.

این شهر دارای بازارچه های زیادی است که در آن صنایع دستی از جمله فرش های دستبافت، بافت ابریشم، و چرم و… به فروش میرسد.

همچنین مراکز خرید زیاد و پر رونقی وجود دارد که میتواند محل مناسبی برای خرید و گشت و گذار باشد که همچنین قیمت های مناسبی هم دارند. یادتان نرود در هنگام خرید حتما چانه بزنید چرا که از مراحل عادی خرید و فروش در این شهر است.

در این شهر غذای های مشهوری مانند کوفته ها و کباب های معروف ترکی ، بورک و نان پوآچا در هر رستورانی پیدا میشود و این برای شما میتواند خیلی دلپذیر باشد.

این شهر مناظر دیدنی زیبایی دارد که میتوانید از آنها دیدن کنید. از معروف ترین آنها میتوان از قلعه آلانیا، برج قرمز و شهر باستانی سیدرا نام برد.

شغل اکثر عموم در این شهر کشتی سازی است و در کل میتوان گفت که  شهر خوبی برای زندگی است و دخل و خرج آن با هم جور در می آید. از دیگر خوبی های آلانیا  میتوان از ممنوع بودن مصرف الکل در خیابان ها و آب و هوای پاک این شهر و مهمان نوازی مردم این شهر نام برد.

 

شهر ازمیر بند تجاری کشور ترکیه!

این شهر یکی دیگر از شهرهای جذاب ترکیه است که از نظر جمعیت سومین شهر پرجمعت ترکیه است که حدود 4 هزار نفر جمعیت دارد و از امکانات بسیار خوبی برخوردار است . این شهر بعد از آنکارا و استانبول سومین شهری است که در میان توریست های جهان محبوبیت فراوانی دارد. و گفتنی است دومین بندر تجاری کشور ترکیه است.

این شهر که به عنوان یک شهر تجاری و صنعتی و بندری شناخته میشود دارای موقیعت فوق العاده ممتازی است که باعث شده بعد از استانبول و آنکارا محبوب ترین شهر ترکیه باشد. چشم انداز این شهر دریای زیبای اژه است که با آب شفاف و ساحل زیبایش جلوه بی نظیری به شهر بخشیده است.

این شهر بسیار سر زنده و سرسبز است و تمام پیاده رو ها و خیابان ها کاج ها و درختان بلندی دارد همچنان کوه پایه ها و تپه های سنگی زیبایی در آن مشاهده میشود که باعث جذب بومیان و توریست های فراوانی در سال میشود.

این شهر درکنار مدرن بودن و آسمان خراش هایی که دارد، دارای جلوه های تاریخی زیادی هم است که به جذابیت های آن افزوده است.

ازمیر از نظر اقتصادی بسیار قدرتمند است و در آمد مقبولی دارد. از نظر آب و هوایی نیز بسیار پاک است و میتواند شهر فوق العاده ای برای زندگی باشد. این شهر در کنار تمام این زیبایی که دارد معایبی هم دارد.

برای مثال تعداد کمی از ساکنان این شهر به زبان انگلیسی تسلط دارند و مصرف دخانیات و الکل در این شهر بالاست.

شهر بورسا قطب صنعتی ترکیه

شهر بورسا چهارمین شهر بزرگ ترکیه است و از نظر میزان جمعیت نیز در رتبه چهارم قرار دارد.

این شهر در شمال غربی ترکیه قرار دارد و از آب هوای بسیار معتدلی برخوردار است که باعث بارش های مکرر باران میشود که در نتیجه آن هوای شهر دائما پاک است و زمستان های گرمی دارد.

در این شهر مناطق سر سبز و پارک های بسیار زیادی وجود دارد که به داشتن فضای سبز بسیار زیاد در کشور ترکیه معروف است. خیابان های خلوت و جاده های امنی دارد و این شهر از امکانات رفاهی بسیاری برخوردار است و بهترین دانشگاه های بین المللی کشور ترکیه در بورسا قرار دارند که دانشجویان زیادی را از سرتاسر جهان میپذیرد. علاوه بر آن فرودگاه بین المللی نیز در شهر بورسا وجود دارد. از دیگر امکانات رفاهی میتوان به وجود بیمارستان های مجهز در این شهر اشاره کرد.

همچنین شهر بورسا قطب صنعتی و خودروسازی کشور ترکیه است. و به دلیل وجود زمین های حاصل خیرش  بهترین شهر برای کشاورزی و دامداری در ترکیه محسوب میشود. این شهر برای ماهیگری، نساجی و توریسم رونق بسیاری دارد و فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوبی برای مهاجران در این شهر یافت میشود.

در نهایت میتوان گفت که از فرصت های شغلی خوبی برخوردار است.

متوسط در آمد مردم شهر بورسا 14 میلیون تومان است که میتوان گفت دخل و خرج در این شهر با هم جور در می آیند.

زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه بوده و اجاره خانه و هزینه مسکن پایین است که به این دلایل میتواند انتخاب بسیار خوبی برای زندگی باشد چرا که ترافیک شهری نیز در این شهر بسیار کم است و توریست های زیادی در آن پیدا نمی شود.

ولی زندگی در این شهر معایبی هم دارد که میتوان به پایین بودن سرعت اینترنت و دسترسی کم عموم به وای فای، آشنایی کم مردم شهر به زبان انگلیسی و مصرف زیاد دخانیات در این شهر اشره کرد.

البته با فاکتور گرفتن معایب، بورسا در کل میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای زندگی و تحصیل باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب